Referat fra foreldremøtet høst 21

Postet av Gutter 2010 den 25. Aug 2021


Sakliste:

  • Treningstider 
  • Forventninger til guttene (og foreldre)
  • Cup
  • Dugnad
  • Sosialt samvær
  • Eventuelt

Treningstider:

  • Vi har fått ny treningstid på kunstgress mandager 17.30-19.00. Det blir også innetrening til vinteren.

Forventninger:

  • Kom på trening i rett tid.
  • Kom forberedt. (Leggbeskyttere, vannflaske, klær etter vær)
  • Holdninger/munnbruk: Hvordan snakker vi til hverandre når ting butter litt imot, når vi er uenige med dommeren eller treneren. Ta en snakk med guttene om dette
  • I barnefotballen (til og med 12 år) skal alle ha lik spilletid. Dette er noe vi tilstreber, og vi prøver å bytte slik at det blir så rettferdig som mulig, men av og til kan det bli litt avvik om det oppstår skader o.l.
  • Vi gjennomførte en spillerkartlegging tidligere i år for å finne ut hvor guttene ønsker å spille på banen, hvor mange treninger de ønsker, hvordan de trives, og hva de syns de er god på, og eventuelt hva de ønsker å bli bedre på. Vi fikk veldig mange gode innspill og svar:)
  • Vi trener for tida på posisjonering i banen under kamp.
  • Vi snakket litt om hospitering hos lag i årsklassen over. 
  • Mange av guttene har møttes på kunstgress etter skolen på onsdager, lek med ball er super egentrening!
  • Vi er få spillere, og er avhengig av å låne spillere mellom lagene. I tillegg har vi en del hjemmekamper som går på samme dag for begge lag, og her har vi en avtale med G10 om lån av spillere for å ha nok innbyttere.
  • Så har vi en bønn til alle foreldre: SVAR PÅ SPOND! Hvis noen ikke kan delta på kamp er det viktig at vi vet dette i god tid dagen før, slik at vi kan få lånt med oss andre spillere. Dette gjelder også trening, hvis barnet ikke kan delta, trykk på avvis. Vi har fått tilbakemelding om at ikke får opp varsel om meldinger på Spond, her må man gå inn på innstillingene på telefonen for å angi at man skal få opp varsel/melding. Vi kan også tipse om «Cashback» på Spond! Her kan du angi at du vil støtte Oppdal IL – Gutter 2010, når man handler på f.eks Europris, går 2% av kjøpesum til lagkassen til guttene:)
  • Vi snakket litt om kampvertenes oppgaver, og det viser seg at noen er litt usikre på dette. Legger ut et eget oppsett på dette. Vi ser også at kampvertene må møte opp 45 min før kampstart i stedet for 30 min ettersom mange motstanderlag kommer før dette. En av kampvertens oppgave er møte motstanderlaget og gi de relevant info.

Cup:

  • Hydrocup ble avlyst i sin opprinnelige form, men det blir 1-dags cup for de opptil 13 år. Derfor blir det cup lørdag 11.september! det kommer eget innlegg om dette litt senere.
  • Fra de er 14 har laget anledning til å dra på Norway Cup, det bringer oss til neste tema:

Dugnad:

  • Vi har en lagskonto der det står ca. 500 kroner på, og vi kommer ikke så langt med det. Vi prøver oss på en dugnad i løpet av høsten, og av forslagene over ting vi kan selge, falt valget på kort. Pakker på 60 gratulasjonskort kjøpes inn for 100,- og selges ut igjen for 250,- Vi prøver 10 pakker på hver, og så får vi hjelpes ad om noen har problemer med å selge alle. Andre forslag som kom var salg av lodd, bambussokker og karameller. Linda undersøker også muligheten for andre ting!

Sosialt samvær:

  • Anita S. Haugen er ny sosialansvarlig! Vi prøver å få til en kamp med foreldre vs. Guttene, dette blir mest sannsynlig i uke 37. Da har vi egentlig en internkamp, men den har vi valgt å ikke spille, da de har et ganske tett kampprogram ellers i høst. Denne uka prioriterer vi heller trening og sosialt samvær! Andre forslag til sosialt samvær er grilling og tur til f.eks. Svarthaugen.

 

Til sist: vi trenger en større fanklubb!! Inviter besteforeldre tanter, onkler og venner og bekjente på kamp for å heie på gutta! Det fortjener de:)

 

Ellers var det veldig godt oppmøte på møtet, det setter vi pris på! 

 

Oppdal 25/8-2021




Høstsesong 2021

Postet av Gutter 2010 den 16. Aug 2021

Om et par dager sparker høstsesongen i gang! 

G11 er påmeldt med 2 lag. Vi har hatt litt frafall av spillere, slik at vi er litt få spillere. Derfor gjentar vi at det er VELDIG VIKTIG at man sier i fra så fort man vet om man ikke kan delta på kamp! Vi skal som i vårsesongen låne spillere fra G10 om vi ikke har nok spillere selv, men dette må organiseres for hver gang, derfor er det viktig å melde fra på Spond i god tid før fristen går ut.


Her er lagoppsettet for høstsesongen:

Lag 1Lag 2
Håkon PHåkon HF
Jonas HHErlend
RomanHeine
Hans MartinEskil
AmirAzad
NoahGabriel
MarvinJonas S
LavransJo


Oppfordrer alle til å laste ned app'en "Min fotball" for å følge med på når kampene er:)


Kampoppsett for lag 1: 

DatoDagTidHjemmelagBortelag
Kjøring/kamp-vert
Oppmøte Cirkel K
19.08.2021torsdag18.30Oppdal Orkdal 2Lavrans
26.08.2021torsdag18.30Orkanger 3Oppdal Roman, Hans M,  Jonas HH16.15
31.08.2021tirsdag18.30Oppdal Støren Håkon P, Lavrans og Amir
06.09.2021mandag
18.30Sokna Oppdal Noah, Lavrans, Hans M17.00
29.09.2021onsdag18.30Melhus Oppdal Roman,  Marvin,  Noah16.20
07.10.2021torsdag18.30Oppdal GauldalNoah
12.10.2021tirsdag18.30Buvik Oppdal Marvin, Hans M, Lavrans16.15
21.10.2021torsdag18.30Oppdal GimseJonas HH og Håkon P
28.10.2021torsdag18.30Skaun 2Oppdal 
Håkon P, Jonas HH, Roman
16.15


Kampoppsett for lag 2:

DatoDagTidHjemmelagBortelagKjøring/kamp-vertOppmøte Cirkel K
19.08.2021torsdag18.30Oppdal 2Orkanger 3Håkon H
24.08.2021tirsdag18.30Støren Oppdal 2Erlend, Heine, Eskil17.00
30.08.2021mandag18.30Oppdal 2Sokna Jo, Gabriel
09.09.2021torsdag 18.30GimseOppdal 2Erlend, Heine, Gabriel16.30
24.09.2021
fredag
18.30
Oppdal 2
Melhus
Erlend, Eskil

30.09.2021
torsdag
18.30
Gauldal
Oppdal 2
Jo, Håkon H, Azad
16.40
07.10.2021
torsdag
18.30
Oppdal 2
Buvik
Gabriel

22.10.2021fredag18.30Oppdal 2Skaun 2Eskil, Jo
27.10.2021onsdag18.00Orkdal 2Oppdal 2Azad, Jonas S, Håkon H16.00

Bortekamper:

- Oppmøtetidspunkt for hver kamp står i kampoppsettet, vi sender også ut invitasjon på Spond.

- Oppmøte 30 min. før kampstart


Kampverter og korona:

Kampvertene møter 30 min før kampstart, og har ansvaret for å sette opp banen, møte motstanderlaget, vise de hvor toaletter og garderober ect. er, og ta fair play prat med trener/lagleder. Vi har mange unge dommere, så sørg for at de får en ok opplevelse. Størrelse på banen er 30 x 50 meter. Gule vester merket «Kampvert» ligger i kiosken. 

I tillegg til vanlige oppgaver skal kampvertene også registrere alle som kommer innenfor anlegget med navn og telefonnr. Disse listene skal leveres til lagleder etter endt kamp og oppbevares til 10 dager etter endt sesongslutt. Kampvertene skal også påse at alle spriter hender når de kommer inn. Antibac finnes i containeren ved anlegget. Kampvertene skal også passe på at alle overholder 1 meters regelen , og at publikum holder seg på motsatt baneside for spillere, trenere og lagledere. Det er sikkert mest hensiktsmessig å stå ved hovedinngangen til kunstgress. Det skal også fra klubbens side utarbeides et banekart som viser banene, spillersone for begge lag og publikumssone. Det er tillat med maks 200 personer på hvert arrangement (dette er i tillegg til spillere), og det vil si om det spilles 4 kamper samtidig, er det kun lov med 50 personer pr. bane.

Og som sagt er det veldig viktig å gi beskjed i god tid om man ikke kan møte til kamp!!
Om det ikke skulle passe med kjøring eller når man står oppført som kampvert, byttes det innbyrdes.




Vårsesong 2021

Postet av Gutter 2010 den 21. Mai 2021

Da er det straks klart for avspark for vårsesongen! 

G11 er påmeldt med 2 lag, og vi spiller dobbel serie. Det vil si at vi i vårsesongen spiller mot 3 andre lag, både borte og hjemme. Pga korona spiller vi kun mot Sokna og Støren, og mot oss selv (lag 1 mot lag 2).

Hvert lag har 6 kamper hver, 4 hjemmekamper og 2 borte. Vi er til sammen 18(19) spillere, så her trengs alle mann:) Derfor er det VELDIG VIKTIG at man sier i fra så fort man vet om man ikke kan delta på kamp! Vi har fått lovnad om å låne spillere fra G10 om vi ikke har nok spillere selv, men dette må organiseres for hver gang, derfor er det viktig å melde fra på Spond i god tid før fristen går ut.

Her er lagoppsettet for vårsesongen:

Lag 1Lag 2
JoachimHåkon H
Jonas HHErlend
Roman
Heine
Hans Martin
Ola
AmirAzad
NoahGabriel
MarvinJonas S
PederJo
(Håkon P)Eskil

Oppfordrer alle til å laste ned app'en "Min fotball" for å følge med på når kampene er:)

Kampoppsett for lag 1 som følger:

DatoDagTidHjemmelag
Bortelag
Kjøring/KampvertOpppmøte
Cirkel K
26.maiOnsdag17.15Oppdal 1Oppdal 2Marvin og Håkon H
31.maiMandag18.30SoknaOppdal 1Hans M, Peder og Roman17.00
4.juniFredag18.30StørenOppdal 1Joachim, Amir og Noah16.50
10.juniTorsdag18.30Oppdal 2Oppdal 1Jonas HH og Jo

13.juniSøndag18.00Oppdal 1SoknaJoachim og Peder
20.juniSøndag18.00Oppdal 1 StørenMarvin og Noah


Kampoppsett for lag 2:

DatoDagTidHjemmelagBortelagKjøring/KampvertOppmøte
Cirkel K
26.maiOnsdag17.15Oppdal 1Oppdal 2Marvin og Håkon H
31.maiMandag18.30Oppdal 2StørenEskil og Jo
6.juniSøndag18.00Oppdal 2
Sokna
Håkon H og Erlend
10.juniTorsdag18.30Oppdal 2
Oppdal 1Jo og Jonas HH
15.juniTirsdag18.30Støren
Oppdal 2Jonas S, Ola og Gabriel16.50
18.juniFredag18.30SoknaOppdal 2Heine, Eskil og Azad17.00

Bortekamper:

- Oppmøtetidspunkt for hver kamp står i kampoppsettet, vi sender også ut invitasjon på Spond.

- Oppmøte 30 min. før kampstart


Kampverter og korona:

Kampvertene møter nå 45 min før kampstart, og har ansvaret for å sette opp banen, møte motstanderlaget, vise de hvor toaletter og garderober ect. er, og ta fair play prat med trener/lagleder. Vi har mange unge dommere, så sørg for at de får en ok opplevelse. Størrelse på banen er 30 x 50 meter. Gule vester merket «Kampvert» ligger i kiosken. 

I tillegg til vanlige oppgaver skal kampvertene også registrere alle som kommer innenfor anlegget med navn og telefonnr. Disse listene skal leveres til lagleder etter endt kamp og oppbevares til 10 dager etter endt sesongslutt. Kampvertene skal også påse at alle spriter hender når de kommer inn. Antibac finnes i containeren ved anlegget. Kampvertene skal også passe på at alle overholder 1 meters regelen , og at publikum holder seg på motsatt baneside for spillere, trenere og lagledere. Det er sikkert mest hensiktsmessig å stå ved hovedinngangen til kunstgress. Det skal også fra klubbens side utarbeides et banekart som viser banene, spillersone for begge lag og publikumssone. Det er tillat med maks 200 personer på hvert arrangement (dette er i tillegg til spillere), og det vil si om det spilles 4 kamper samtidig, er det kun lov med 50 personer pr. bane.

Og som sagt er det veldig viktig å gi beskjed i god tid om man ikke kan møte til kamp!!
Om det ikke skulle passe med kjøring eller når man står oppført som kampvert, byttes det innbyrdes.